Balázs a kéken

"ne vigyél el semmit, csak az emlékeidet és ne hagyj itt semmit csak a lábnyomodat!"

OKT 02 - Hosszúpereszteg - Sümeg

2023. december 09. 20:03 - balazsakeken

2023. December 8-9 (Péntek-szombat)

1.nap Napokban jelentős mennyiségű hó esett, így bíztam benne hogy Sümeg környékén is lesz valamennyi, igyekeztem mindent átszervezni legfőképpen a szállást, ami sikerült is így péntek reggel útnak is indultam Sümeg felé. 10:10-es buszt kellett elérnem ami Ötvösre vitt. Ötvös előtt lévő faluban már mindenki leszállt, csak Én maradtam a buszon, pár szót váltottam a sofőrrel míg odaértünk, kiderült hogy Ők is járják a kéket a családdal. Leszállva hamar átértem a kb.15 házból és egy templomból álló falun. Közigazgatásilag Dabronchoz tartozik már. Pedig itt van egy gyönyörű kastély is (Szegedy-Széchenyi kastélyról itt lehet egy kicsit olvasni fotók pedig itt találhatóak) Mielőtt áthaladtam a vasúti felüljárón pár méterre csatlakoztam a kékre, majd átlépve Zala megyébe balra kellett lefordulni a főútról, ahol már látszódott először a pecsét régi helye a fán, majd szembe vele az OKT információs táblán az új. nd2_7204.jpgnd2_7207.jpgnd2_7210.jpgnd2_7213.jpgnd2_7215.jpgSikeres pecsét után útnak is indultam, és még hó is volt, igaz fagyott de volt, persze hóban dupla annyi energiát vesz el a menetelés mint száraz időszakban, de megérte. Nagy látványosságra nem számítottam egyik napra sem, talán a második napi Szajki tavak... de azt majd ott. Kiérve az erdőből újra a műút mellett kellett sétálni, majd a távolból mély dübörgés hallatszott, ami egyre hangosabb lett, végül sikerült felismerni a hangot, ami helikopterektől jött, két darab katonai gép repült a szántóföldek felett, alacsonyan, igen alacsonyan, szerintem 50m-se volt, előttem az úton suhantak el, nagyon érdekes, baromira feldobta a napomat, rég láttam ilyen közelről ( utoljára repülőnapon de az ugye normális hogy alacsonyan húznak el ).nd2_7221.jpgnd2_7222.jpgnd2_7227.jpgnd2_7233.jpgnd2_7240.jpg A műútról a szántóföld mellett kellett haladni ahol csak a fácánokat zavartam meg, majd minden lépésemmel. Távolban azért volt egy két őzike is. Kisvásárhely előtt két turista jött velem szemben, majd a haranglábnál találtam magamat a pecsétnél. A mindenki által emlegetett és fotózott simogatni való macskák nem voltak most itt, gondolom fázott a fenekük... :) Pecséttel minden rendben volt, így egy kis forró tea bevitel után mentem is tovább a főútvonal mellett. Egy idő után jobbra kellett letérni a szántóföldek közé, ahonnan már látszódott a sümegi vár, majd át is kellett volna haladni rajta, de egy félig befagyott pocsolya fogadott, így kisebb kerülőt kellett tenni. szerencsére nem süllyedtem el térdig a sárban, de ahogy láttam a nyomokat, valakinek sikerült. Visszatérve az erdőbe egy kis hídon kellett átkelni a vizes, lápos nádason keresztül. nd2_7247.jpgnd2_7261.jpgnd2_7268.jpgnd2_7269.jpgnd2_7274.jpgnd2_7275-pano.jpgnd2_7289.jpgTarányi kápolna mellett vitt el az utam, de annyira figyeltem az utat, és a fagyott pocsolyákat hogy kiment a fejemből a geoláda, pedig lett volna itt egy. vissza már nem fordultam, mert mikor észbe kaptam már a vasút mellett sétáltam ahol erőteljesen elkezdett fújni a szél, így inkább úgy döntöttem hogy irány a sümegi vasútállomás, majd a szállás elfoglalása. Itt jegyezném meg hogy ha valaki normális ár érték arányú szállást keres akkor a Kisfaludy vendégházat ajánlom szeretettel!nd2_7290.jpgnd2_7291.jpgnd2_7294.jpg

 

Távolság: 19,8 km
Eltelt idő: 4 óra 22 perc, amiből 17 perc állásidő
Emelkedés: 206m
Süllyedés: 118m

Átlag sebesség:

4,5 km/h

Powered by Wikiloc

 

2. nap Kora reggel keltem hogy autóval Ötvösre menjek és elérjem a 7:04-kor induló buszt. A szálláson lett volna reggeli de mivel korán elhagytam így előző este még csomagoltak nekem hidegélelmet. Ötvösre érve a buszmegállóban várakozva még sötét volt. Egy helyi lakos jött csodálkozva hogy hogyan kerültem oda, de aztán elmeséltem neki hogy autóval, kéktúra stb... Amíg nem ért oda a busz mesélt a faluról, hogy a fiatalok már rég elhagyták, rosszak az életkörülmények, munkalehetőség nem sok van, számukra Sümeg a "főváros". Sümegen átszálltam a Szombathely felé induló buszra, ami elvitt Hosszúperesztegre. Itt leszállva elsétáltam a templomig megérintettem a pecsételő dobozt, mivel a lenyomat már korábban meg volt. Hosszasan a főút mellett kellett haladni, majd letérve az erdőbe, tiltó jelzések fogadtak, hajtóvadászat volt a tegnapi nap folyamán ( amiről persze tudtam, és így is terveztem hogy ezt a szakaszt a vadászat másnapján teszem meg. Minden indulás előtt  tájékozódni kell az adott erdészetnél nehogy belefusson az ember egy ilyen helyzetbe.) nd2_7302.jpgnd2_7303.jpgnd2_7304.jpgnd2_7305.jpg Mai nap látványossága a befagyott szajki tavak. Pecsételés után itt egy kicsit elidőztem. Innen sajnos nem túl izgalmas szakaszok jöttek, hosszú hosszú egyenesek, a hajtóvadászat véres jelei látszódott a fehér hóban, az egyeneseket cikkcakkban megtörte az elkerített kivágott fás részek. Fakitermelések hangja törte meg a csendet. Rengeteg befagyott óriási pocsolyák kerülgetése lassította túrát, és a végén még a hó is elkezdett szállingózni. Kicsit megörültem mikor meghallottam a vonat hangját, tudva hogy már nincs messze a műút ami vissza vitt Ötvösre a kocsihoz. nd2_7306-pano.jpgnd2_7318.jpgnd2_7323.jpgnd2_7324.jpgnd2_7325.jpgnd2_7326.jpgnd2_7332.jpgnd2_7334.jpg

 

Távolság: 22,4 km
Eltelt idő: 4 óra 32 perc, amiből 19 perc állásidő
Emelkedés: 243m
Süllyedés: 197m

Átlag sebesség:

4,9 km/h

Powered by Wikiloc
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://balazsakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr9118277465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása