Balázs a kéken

"ne vigyél el semmit, csak az emlékeidet és ne hagyj itt semmit csak a lábnyomodat!"

OKT 05 - Badacsonytördemic - Tapolca

2023. december 04. 21:23 - balazsakeken

2023. December 3. (Vasárnap)

2 napra terveztem a túrát de végül csak a kisebbik szakaszt tettem meg, se az időjárás sem a megfázásom nem kedvezett a szombati túrának. Tapolcáról vonattal (9:34) Badacsonytördemicre mentem, jó öreg M41-es mozdony húzta a vagonokat, meg kell mondani elég rég ültem ilyen vonaton, úgyhogy előtört bennem a kisgyerek. Sajnos csak két megállót utaztam de visszajött pár emlék, mikor még mi is ilyenekkel jártunk Budapestre. Badacsonytördemicen a pecséttel minden rendben volt. Gyönyörű napsütés, -2 fok. Végig a főút mellett haladva hamar következett Szigliget, ahol is a templomnál volt a pecsét, majd a várhoz tettem egy kis kitérőt.

nd2_7200.jpgnd2_6997.jpgnd2_7002.jpgnd2_7007.jpgnd2_7006.jpgItt kezdett el igen erősen fújni a szél. Igyekeztem mindent is megnézni, főleg a kis makett részletek tetszettek, ahol el lehetett kapni egy két vicces beállítást. A várból látszódott a mai nap legmagasabb pontja a Szent György-hegy, a minden évszakban gyönyörű Balaton, valamint a többi környékbeli hegyek, mint például a Badacsony. Órákig lehetett volna nézni a panorámát, de a hideg jeges szél nem kedvezett. Kifele menet eszembe jutott hogy van egyedi pecsét amit el is kértem a pénztárostól. Elhagyva Szigligetet rátérünk a biciklisútra ami egészen Hegymagas községig megy majdnem nyílegyenesen. Vissza visszatekintve az ellenfényben is megmutatta magát a Szigligeti vár.nd2_7015.jpgnd2_7019-pano.jpgnd2_7034.jpgnd2_7038.jpgnd2_7049.jpgnd2_7056.jpgnd2_7066.jpgnd2_7068.jpgnd2_7086.jpgnd2_7094.jpgnd2_7095.jpg Hegymagason átsétálva, szőlők mellett kellett felkapaszkodni, ahogy egyre magasabbra értem, még egy kis hó, és jég is akadt. Kitérőt tettem a hegycsúcs felé, gyors "reggeli" meleg tea, majd ereszkedés lefelé. Itt kezdett kicsit izgalmas lenni, mert ezt az oldalt nem sütötte a nap és minden le volt fagyva. Elhaladtam a bazalt orgonák alatt, ami elég impozáns látványt nyújtott ilyen közelről, de figyelmemet jobban kellett a jeges köveknek, lépcsőknek áldozni, amin keresztül vitt az utam. Kulcsosháznál az ablakban volt a mai nap harmadik pecsétje, tovább haladva az apró kis köves lépcsőkön, kertek alá kiérve a földútra, messziben már látszódott Tapolca.nd2_7104.jpgnd2_7106.jpgnd2_7110.jpgnd2_7112-pano.jpgnd2_7118.jpgnd2_7123.jpgnd2_7130-pano.jpgnd2_7142.jpgnd2_7147.jpgnd2_7148.jpgnd2_7153.jpg Elhagyva a kis présházakat, ismét a főút vonal mellett kellett haladni egészen Tapolcáig, Útközben csak a napozó tehenek kíváncsi tekintetei dobták fel sétát. Tapolcára beérve, a Malom vízesés mellett ment el a kék, majd a városon keresztül ahol éppen adventi műsorra készülődtek, végül a Lokomotív Étterem teraszához tértem ki ahol a Tapolcai pecsétet gyűjtöttem be. Mielőtt haza indultam volna kitérőt tettem az M61-es Nohab emlékhelyheznd2_7170.jpgnd2_7173.jpgnd2_7185-pano.jpgnd2_7189.jpgnd2_7190.jpgnd2_7192.jpg

Távolság: 19 km
Eltelt idő: 5 óra 29 perc, amiből 1 óra 10 perc állásidő
Emelkedés: 624m
Süllyedés: 523m

Átlag sebesség:

3,45 km/h

Powered by Wikiloc
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://balazsakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr3018273281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása