Balázs a kéken

"ne vigyél el semmit, csak az emlékeidet és ne hagyj itt semmit csak a lábnyomodat!"

OKT 11 Koldusszállás - Pusztamarót

2024. február 29. 18:18 - balazsakeken

2024. február 25. (Vasárnap)

Úgy alakult hogy egy kisebb csapathoz csatlakoztam, 2 autós megoldással tudtuk áthidalni ezt a szakaszt,  pusztamarótnál hagytunk egy autót. Koldusszállásról indultunk 10 órakor, gyönyörű napsütésben, így elég sokan voltak az erdőben,  parkoló hely is alig volt a Fagyűjtőtelep, bejárati útnál. Pecsételés és pár perc ismerkedés után el is indultunk az erdő felé. Volt némi sár de nem volt annyira vészes, mindenhol jól ki lehetett kerülni.

nd2_8736.jpgnd2_8738.jpgnd2_8741.jpgnd2_8745.jpgnd2_8748.jpgElhaladtunk a Pes-kő alatt ahol rengeteg sziklasort lehetett látni, még a Pes-kő barlangot is, mivel pucérak voltak a fák. Kiérve a sziklák alól Vértestolna felett álltunk meg a mezőnél egy kicsit pihenni, enni, inni, beszélgetni. Időnként feltűnt a fákon lévő fehér pötty, ami a Gerecse 50 teljesítménytúrának a jelzése, anno még Én is megcsináltam úgyhogy picit ismerős volt a környék. Felfelé vitt az utunk egészen a Bánya-hegyi erdészházig. Itt volt a mai nap második pecsételő pontja. Az erdészházat gyönyörűen felújították, már már túlzóan. Egy gyors sör, némi szendvics és indultunk is tovább felfelé a Gerecsének.nd2_8753-pano.jpgnd2_8769.jpgnd2_8772.jpgnd2_8783.jpg nd2_8782.jpgMagát a hegyet megkerültük, így nem mentünk el a TV torony mellett, de a fák közül így is csodás panoráma jutott Dunaszentmiklós felé, és rengeteg hóvirág bújt elő. Rövidebb szakasz következett, Serédi-kastély volt a következő pontunk. Kicsit magasan volt a pecsételő doboz de megoldottuk, szép lenyomatot kaptunk. Maga a kastély remek állapotban van szerencsére. Innen nem messze a Kis Gerecse szikláihoz és a kőbányához lehetne kitérni, ami Nekem tervben is van, hogy egy éjszakát majd itt töltök, szóval már várom a jobb időt. nd2_8785.jpgnd2_8786-pano.jpgnd2_8793.jpgnd2_8797.jpgnd2_8803.jpgnd2_8806.jpgnd2_8811.jpgnd2_8814.jpgnd2_8816.jpgSziklás köves meredekebb rész következett.Elhaladtunk egy emlékhely mellett is, és végül kiértünk a pusztamaróti ifjúsági táborhoz, ahol reggel hagytunk egy autót. Pecsételtünk és indultunk is Tarjánba a favágóba, mert azt nem szabad kihagyni, ha az ember a környéken túrázik.nd2_8824.jpgnd2_8825.jpgnd2_8828.jpgnd2_8831.jpgnd2_8835.jpg

Távolság: 20 km

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.