Balázs a kéken

"ne vigyél el semmit, csak az emlékeidet és ne hagyj itt semmit csak a lábnyomodat!"

OKT 10 - Gánt Kőhányáspuszta - Szárliget

2023. november 19. 10:00 - balazsakeken

 2023 November 18. (Szombat)

Reggel Tatabányára autóztam a buszvégállomáshoz. Onnan busszal (8:30) Gánt Kőhányáspuszta. 9-kor sikerült elindulnom. Erőteljesen fújt a szél egész nap de reggel még jobban éreztem amíg be nem melegedtem. Bekaptam egy szendvicse, beérve az erdőbe, mintha körül ölelt volna, csak a fákon hallottam a szél zúgását, a nap is erőlködött még délelőtt így mondhatni szép időben indultam.nd2_6731.jpgnd2_6732.jpgnd2_6737.jpgnd2_6747.jpgnd2_6751.jpgnd2_6759.jpgnd2_6769.jpgnd2_6770.jpg

A csendet fakitermelés zaja váltotta fel. Ezen a szakaszon feltűnt hogy elég sok "fa graffiti" van. Különböző ábrák voltak belevésve a fák törzseibe. Várgesztes felé sétálva kitérőt tettem a várhoz ahol, figyelmeztető táblák voltak kirakva felújítás miatt. Megtekinteni nem lehetett csak a kerítésen kívül lehetett körbe sétálni. Várgesztes Hamar végeztem a látogatással. Visszatérve a kékre, a pecsételő helyhez mentem, amivel minden rendben volt. Innen nem messze a domb oldalában van a Lourdes-i Mária szobor, érdemes fellépcsőzni oda. Gyújtottam is egy mécsest... 6 hónap ♥

nd2_6787.jpgnd2_6794.jpgnd2_6813.jpgnd2_6814.jpgnd2_6815.jpgBeérkezve Várgesztesre egy bácsika köszönt rám, kérdezte hogy "nem rossz az idő a sétáláshoz?", de megnyugtattam hogy van ennél sokkal rosszabb, például ha az ember otthon marad és semmit tesz a négy fal között. Végig haladtam a községen, a horgásztónál fordultam vissza az erdőbe. A tavat éppen lecsapolták nem mutatott valami szép látványt. A tó mellett van egy tágas tűzrakós piknikezős hely. Felkapaszkodtam a Zsigmond kő mellett, korábban jártam már erre a domb tetején pazar panoráma tárul elénk. Felérve a gerincre kitérőt tettem a mai első geoládámhoz a Robinson kunyhóhoz (GCRobk) A romokról nem sok mindent lehet tudni, de a kilátás innen is csodálatos volt.nd2_6827-pano.jpgnd2_6833.jpgnd2_6835.jpgnd2_6836.jpgnd2_6846.jpg Visszatérve elhaladtam a Mátyás kút mellett, ahol kulcsosház is üzemel. Sajnos az egyik ablaka most be volt törve de nincsen széthordva még az épület. Nem is értem miért kell megrongálni ezeket az épületeket... Van tűzrakóhely, bivakolni is lehet, hinta és még pottyantós is akad az ide tévedő turistának. Elhaladtam a Rockenbauer emlékfa mellett, majd kiérünk a Vitány-vár lábához a szarvas-kúti bivakszálláshoz. Innen már a várat is látjuk. Körbe néztem a romoknál, igen erőteljesen fújt a szél, így csak a földről fotóztam. Nem messze innen megkerestem a vitányvári geoládát (GCVitv).nd2_6862.jpgnd2_6858.jpgnd2_6871.jpgnd2_6885.jpgnd2_6878.jpgnd2_6891.jpgnd2_6937.jpgnd2_6938.jpgnd2_6941.jpg Körtvélyesi erdei temető mellett vitt el az utam, és mikor beértem a Csákánypusztai Mária-szakadékba, óriási hangzavarra lettem figyelmes, puskaropogásnak hallatszott de a nagy meglepődésem után kitisztult a recsegő ropogó hang, egy hatalmas fa dőlt ki nem messze tőlem. Nem volt még ilyenben részem, de várható volt a mai szeles napon. A völgyben volt egy geoláda is (GCmari) aminek rejtését nem értettem miért így kellett, egyszerűbben is meg lehet mutatni a semmit.. mert igazából nem sok látnivaló volt a rengeteg kidőlt fán kívül.nd2_6943.jpgnd2_6945.jpgnd2_6946.jpgnd2_6953.jpgnd2_6955.jpgnd2_6971.jpgnd2_6972.jpgCsákánypusztai templomromot néztem meg, ahol a mai nap utolsó geoládája is volt. (GCsrom) Átsétálva a mezőn a Csákányosi Piknik Teraszhoz lyukadunk ki ahol finom illatok csábítanak minket. Ellenállva a kisértésnek tovább sétáltam Szárliget felé a vasútállomáshoz.nd2_6975-pano.jpgnd2_6980.jpgnd2_6993.jpg Odaérve gyors pecsételés, és pont el is értem a 15:07-kor induló vonatot amit még reggel kinéztem magamnak. Vágányzár volt így az esetek 70%-ban vonatpótló buszok mentek, amit én igyekeztem elkerülni. Pár perc alatt újra Tatabányán voltam. 

Távolság: 25.5 km
Eltelt idő: 6 óra 4 perc, amiből 38 perc állásidő
Emelkedés: 842m
Süllyedés: 919m

Átlag sebesség:

4.2 km/h

Powered by Wikiloc
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://balazsakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr8818261681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása