Balázs a kéken

"ne vigyél el semmit, csak az emlékeidet és ne hagyj itt semmit csak a lábnyomodat!"

OKT 22-23 Sirok - Mályinka

2024. január 28. 16:36 - balazsakeken

2024. január 26-27

1. nap (péntek)

Vártam már hogy újra a kéken legyek, nem mintha lenne okom panaszra, mert eléggé belehúztam az utóbbi időben, a napokban összeírtam az utolsó szakaszok tervezetét is így már csak menni kell. Korán el is indultam otthonról hogy elérjem a buszt Szarvaskőn (8:24), ami Egerbe (9:00) majd Sirokra vitt Nyáron itt hagytam abba, nagyon is emlékeztem rá mert akkor volt a kiszáradásos, hőségriadós Mátraháza-Sirok szakaszom. 9:30-kor szálltam le a buszról, bekapcsoltam a GPS-t vártam egy kis időt míg életre kelt, majd elindultam a Vár felé. Péntek révén mindenki munkába sietett, így ahogy egyre jobban hagytam el a várost, úgy csendesedett el minden, vagy is majdnem, mert a környéken vadászrepülők hangja csapta meg a fülemet, elég sokszor süvítő hangot hallottam az égbolt felől. Utána olvasva, Gripenek szoktak gyakorlatozni Eger könyékén, valószínűleg most is azt hallottam. Elhaladva a vár mellett Barát és az Apáca sziklánál és a törökasztalnál találtam magamat, hihetetlen panorámával. Csend, napsütés, Sirok, Siroki vár, Mátra, Kékestető, egy egész napot el tudnék itt időzni... Geoláda is volt (GCTAKA) elég hamar meg is találtam.nd2_8122.jpgnd2_8129-pano.jpgnd2_8134-pano.jpgnd2_8153.jpgnd2_8162.jpgnd2_8164.jpgnd2_8168.jpgnd2_8176.jpgnd2_8186.jpgnd2_8184.jpgnd2_8189.jpgnd2_8191.jpg Tovább indulva hamar Rozsnakpusztán találtam magam, olyan hamar mint ahogy az őzek ugráltak előlem az úton. Kora délelőtt a fagyott földön még jól lehetett haladni, innentől viszont megkezdődött a dagonya. Pecsételés közben mókusokra lettem figyelmes, ahogy ugráltak a közelben lévő fákon. Itt egy kicsit kizökkentettek ebből a csodás miliőből, de igyekeztem nem kattogni a témán.nd2_8196.jpgnd2_8197.jpgnd2_8198.jpgnd2_8204.jpgnd2_8208.jpgnd2_8215.jpg Rozsnakpuszta után nem sok látni való volt. Kiérve a főútra, majd azon tovább haladva az aszfalton, a pozitív az volt hogy kellemes napsütésben tehettem meg ezt a szakaszt. Mielőtt visszatértem volna az erdőbe, volt egy kis pihenő két paddal, így ott bekaptam pár falatot, ittam és úgy indultam neki a maradék kilométereknek. Magam mögött hagyva az erdőt, és a cuppogó saras földutat, óriási nagy mezőn keresztül haladtam, kitérőt tettem a Szarvaskő kilátóhoz aminél szintén volt egy geoláda (GCMAJO), sikeres logolás után fel is másztam rá, ahonnan ugyancsak pazar kilátás tárult elém, szombati túrám csúcsait meg az autót is lehetett látni a parkolóban ahol hagytam reggel.nd2_8232.jpgnd2_8233.jpgnd2_8235.jpgnd2_8238.jpgnd2_8239.jpgnd2_8249.jpgnd2_8251.jpgnd2_8256.jpg Leereszkedve Szarvaskőre, a szarvaskői várrom multiláda első pontját kerestem fel (GCSZRK) utána már csak a pecsét volt hátra. 

Távolság: 20,3 km
Eltelt idő: 5 óra 9 perc, amiből 54 perc állásidő
Emelkedés: 741m
Süllyedés: 583m

Átlag sebesség:

3,9 km/h

Powered by Wikiloc

 

2, nap szombat

Reggeli ébredés után, gyors pakolás, reggeli vásárlás a helyi boltban, majd busszal (7:05) Dédestapolcsány onnan (7:45) pedig Mályinka. Már a buszon gyanús volt hogy több a turista mint a normál utazó, de mikor Mályinkán leszálltam, rengetegen voltak... 30-40 fő biztos. Csak reménykedni tudtam hogy nem a kék felé indulnak. Gyorsan leszaladtam a "Sanyi kocsmájába" ahol pecsételtem és bedobtam egy reggeli gyorsító kis jägert, majd a Mályinka multi geoládjának (GCMALY) az első pontját kerestem fel a templommal szembeni haranglábnál, a haranglábat éppen felújítják, így kicsit szedett vedett a környezete. Megindulva a kéken, még mindig csak gyülekeztek, épp akkor szálltak ki az autóból akik szintén csatlakoztak a társasághoz, gondoltam így nem egyszerre fogunk megindulni. Megkerestem a geoláda második pontját, majd a Mályinka kilátóba mentem volna fel ha nem lett volna valami oknál fogva lezárva, pedig semmi jelét nem láttam hogy valami gond lenne az amúgy sem magas kilátónak.nd2_8265.jpgnd2_8266.jpgnd2_8277.jpgnd2_8278.jpgnd2_8285.jpgA völgy felé vettem az irányt, Pirtó kövek mellett haladtam el és innentől fogva a nap 70%-ban jeges úton haladtam, igen csak figyelni kellett hogy ne zakózzak egy hatalmasat, de szerencsémre nem történt meg, ha meg is csúsztam meg tudtam tartani magamat. Erre a jegesedésre a Vár forrás is rásegített, mert  az is a turista útra csordogált. Előtte volt egy patak is amin át kellett kelni, nem volt híd csak kidőlt fák, izgalmas volt mert a fa is le volt fagyva, szárazon megúsztam a mutatványt.nd2_8298.jpgnd2_8300.jpgnd2_8301.jpgnd2_8304.jpgnd2_8305.jpg Dédesi vár mellett elhaladva kapaszkodtam fel egyre magasabbra, Vásárhely-kőnél megálltam egy pillanatra megcsodálni a kilátást, szélcsendben még le is ültem volna, de innentől eléggé szelesre fordult az időjárás. Verebec nyeregnél még mindig felfelé vitt az út, egészen a Bánkúti turistaházig, ahol pecsételtem majd tovább is indultam a jeges havas úton mert itt még nyomokban hó is volt igaz az is megfagyva.nd2_8307.jpgnd2_8313.jpgnd2_8315-pano.jpgnd2_8325.jpgnd2_8333.jpgnd2_8338.jpgnd2_8339.jpgnd2_8340.jpg A másik ottlévő étteremnél belefutottam egy busznyi nyugdíjasba, darabig kerülgetni kellett őket, de utána már lehetett haladósan menni. Szombat révén elég sokan járták az erdőt.  Zsidó rétig és azon keresztül, szintén havas jeges út vezetett, itt megkerestem a zsidó-rét (GCOSER) geoládát, éppen egy kutyákat sétáltató hölgy jött, miközben én a fák között molyoltam, furcsán nézett rám, kezemben a ládikával.nd2_8346.jpgnd2_8350.jpgnd2_8352-pano.jpgnd2_8357.jpgnd2_8362.jpgnd2_8366.jpg A Tar-kőig kellett felfelé mászni, ahol kitérőt tettem a sziklákhoz, a hihetetlen panorámában jóízűen megebédeltem, még az se zavart hogy fújt a szél. Vissza mászva a kékre, megkerestem a GCTark geoládát, és meg sem álltam a Cserepes kői barlangig, ahol geoláda (GCtavm) és kéktúra bélyegző is volt. Itt van egy barlangszállás is, jó lenne egyszer eljutni ide és itt éjszakázni egyet. Két idősebb úriemberrel találkoztam itt, akikkel váltottunk pár gondolatot a kéktúráról. Kiderült hogy egriek és akárhányszor jártak itt sose volt velük a füzet. De most bepótolták.nd2_8396-pano.jpgnd2_8397-pano.jpgnd2_8384.jpgnd2_8374-pano.jpgnd2_8429.jpgnd2_8444.jpgnd2_8447.jpgKisebb hullámvasút következett, Cserepes-kő, Pes-kő, Őr-kő, Ördög-hegy, nap végére el is fáradtam fák között már látszódott Bélapátfalva. Katona síroknál, már csak lefelé kellett menni, mielőtt pedig beértem volna Bélapátfalvára, azért jutott még egy kis jég amit alig lehetett kikerülni.nd2_8452.jpgnd2_8455.jpgnd2_8459.jpgnd2_8464.jpgnd2_8468.jpg Lóczy forrásnál teli töltöttem a kulcsomat friss forrás vízzel, és meg sem álltam a cementgyári pecsétig.  Ezzel meg van a bronzérmes helyezett nehézségi szinten.

Távolság: 31,5 km
Eltelt idő: 8 óra 25 perc, amiből 1 óra 1 perc állásidő
Emelkedés: 1364m
Süllyedés: 1287m

Átlag sebesség:

3,7 km/h

Powered by Wikiloc

3. nap vasárnap

Mielőtt hazaindultam, reggelre hagytam még egy kisebb szakaszt. a 6:57-es busszal Szarvaskőre utaztam, onnan pedig vissza sétáltam Bélapátfalvára. Senki nem szállt le a buszról, a faluban egy lélekkel sem találkoztam, csak Szarvaskő váránál értem utol egy kisebb csapatot. Itt volt a szarvaskői multiláda 2. virtuális pontja (GCSZRK). A kitérő után tovább indulva felfelé az Akasztó hegyre, a nap is kezdett felkelni, így mire felértem egyszerre láttam a napot és a holdat.nd2_8469.jpgnd2_8470.jpgnd2_8483.jpgnd2_8502.jpgnd2_8504.jpgnd2_8505.jpgnd2_8507-pano.jpg Megcsodáltam Szarvaskőt, és a környező hegyeket, majd tovább indultam Tardostetőre. Következő látnivaló a Szent Anna kápolna volt, szintén volt egy geoláda (GCStAn) igaz virtuális, sikeresen megfejtettem. Felérve a Kis Szoros tetőnél lévő réthez, az utam többnyire lefelé vezetett. Telekessy vendégháznál pecsételtem, és innen már nem is volt messze Bélapátfalva.nd2_8529.jpgnd2_8531.jpgnd2_8532.jpgnd2_8533.jpgnd2_8534.jpg Megcsodálhattam Bél-kői mészkőbányát a másik oldalról is. Bélapátfali ciszterci apátság mellett vitt az utam, éppen felújítás alatt volt így nem tudtam belülről megnézni, kívülről pedig körbe volt állványozva. Lett volna egy egyedi pecsét is, csak zárva volt a kiállítóház. Geoláda (GCBeKo) keresés is volt, szintén sikertelenül.nd2_8541.jpgnd2_8548.jpgnd2_8553.jpgnd2_8555.jpg Beérve Bélapátfalvára, a pecsét már meg volt tegnapról így kocsiba ültem és indultam is haza. 

Távolság: 12,1 km
Eltelt idő: 3 óra 11 perc, amiből 24 perc állásidő
Emelkedés: 644m
Süllyedés: 438m

Átlag sebesség:

3,8 km/h

 

Powered by Wikiloc
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://balazsakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr9818312049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása