Balázs a kéken

"ne vigyél el semmit, csak az emlékeidet és ne hagyj itt semmit csak a lábnyomodat!"

OKT 25-26 Regéc - Baktakék

2023. október 04. 22:06 - balazsakeken

2023 szeptember 30 - október 1.

1. nap Szombat Regéc - Boldogkőváralja

Hajnalban elindultam Baktakékre autóval ahol Gyulabácsinál hagytam az autót. Gyulabácsiról röviden annyit hogy háromszoros kéktúra teljesítő, valamint egyszer már a kékkört is megcsinálta. Innen is gratulálok Neki! Itt találkoztam a túratársammal akivel átmentünk Regécre az Ő autójával. 9:37-kor indultuk el, a Veronika Panzió kerítésénél pecsételtem az aranyos kis dobozkánál, majd összeszedtem magamat és gyönyörű napsütésben indultunk el meghódítani a regéci várat. Előző napokban elkaptam valami nyavalyát ami fejfájással és lázzal járt, de úgy döntöttem hogy majd a túra helyre rakja a szervezetem. Kissé erőtlenül de megmásztam a várhoz vezető dombot, fent megpihenve, megvettem a belépőjegyet, elkértük az egyedi váras pecsétet, majd körbenéztünk odabent is.nd2_5600.jpgnd2_5603.jpgnd2_5613.jpgnd2_5614.jpgnd2_5619-pano.jpg nd2_5631.jpgnd2_5634.jpgnd2_5635.jpgA vár megnézése utána elindultunk lefelé ahol az út mellett megbújva rátaláltam a regéci vár geoládájára is (GCReVa). Logolás után tovább ereszkedtünk Mogyoróskára itt megálltunk egy nagyon retró, nagyon retró kocsmába ami a Napkelte Vendégház alsó, talán nevezzük úgy hogy "szuterin" részén volt. Kissé dohos, kissé sötét, kissé hideg, de volt langyos sör... a helyi munkásemberek hangos hahotázására nem voltunk kíváncsiak így kiültünk az udvarra. Itt bevártuk a mai nap 3. túratársunkat is. Rövid üdvözlés és a maradandó élményt nyújtó "presszó" után elhagytuk Mogyoróskát, kissé "mocsaras" szakasz jött de szerencsésen vettük az akadályt. Kiérve a tisztásra még vissza pillantottunk a várra  majd Arka nevezetű faluig, az erdőben az Arka patakot kerülgetve hol a bal hol a jobb partján haladtunk.nd2_5645.jpgnd2_5649.jpgnd2_5652.jpgnd2_5663.jpgnd2_5664.jpgnd2_5671.jpgnd2_5672.jpg Rengeteg óriási őzlábgomba volt. Kissé iparkodni kellett hogy az újdonsült túratársunk elérje a buszt Boldogkőváralján ami vissza vitte Őt Mogyoróskára. Arkától az aszfaltos úton meg is lehetett nyomni a tempót Boldogkőváraljáig így nem volt probléma, még vártunk is a buszra pár percet. Elköszöntünk majd mi elfoglaltuk a mai napi szállásunkat, Boldogkőházban, frissítés képen bevágtunk egy sört, és mivel még világos volt, ezért felmásztunk a várhoz. Sokan voltak de sikerült elkészíteni azt a jellegzetes fotót :) A vár palota részében óriási terepasztalokon elevenítették meg az egykori csatákat. Megéri ide ellátogatni! nd2_5682.jpgnd2_5679.jpgnd2_5689.jpgnd2_5690.jpgnd2_5699.jpgnd2_5702.jpgnd2_5736.jpgnd2_5731.jpgnd2_5750.jpg

Távolság: 17,4 km
Eltelt idő: 5 óra 45 perc, amiből 1 óra 34 perc állásidő
Emelkedés: 454m
Süllyedés: 604m
Átlag sebesség:

3 km/h

Powered by Wikiloc

2. nap Vasárnap Boldogkőváralja - Baktakék

Reggelre szerencsére remekül éreztem magam, még hőemelkedésem se volt. Újult erővel indultunk a mai napnak, ami kissé szelesnek ígérkezett. 8:15-kor tudtunk indulni onnan ahol tegnap abba hagytuk. Elsétáltunk a vár alatt majd a főút mellett egészen a vasútállomásig mentünk, Vissza vissza nézve mindig megcsodáltam a várat, minden szögből jól nézett ki. A vasútállomás után végre kicsit homokos földútra tértünk amit hol kukoricás hol tökföld kísért.nd2_5763.jpgnd2_5772.jpgnd2_5778.jpgnd2_5781.jpgnd2_5783.jpgnd2_5785.jpg Hamar el is értük Hernádcéce nevezetű községet, lemásztunk az Aba étterem mellett lévő pecsételőhelyhez, miután visszaértünk a kékre vettük észre hogy nem is kellett volna ez a kitérő mert egy romos épület falán volt a másik pecsételő doboz ami a kék jelzés mellett volt 5 lépésnyire... A mai nap viszonylag sűrűn voltak a pecsétek mert a következő 5 kilométerre Gibárton volt. A két falu között földút vezetett át, itt bújt elő először a Hernád folyó amire a Gibárti erőmű is épült. nd2_5790.jpgnd2_5794.jpgnd2_5798.jpgnd2_5796.jpgnd2_5800.jpgnd2_5802.jpgGibárt "főterén" ahol a monumentális emlékmű is van megpihentünk egy kicsit, megcsodáltuk a generátort és a turbinát. Átkeltünk a Hernád felett, kitérőt tettünk a vízműhöz a pecsétért, majd néztem a következő pecsételőpontot ami 3,6 kilométerre lett volna Encsen de a kéktúra füzet ezt nem jelezte. Utólag utána olvasva 2022. március 31-től lehet hivatalosan is itt pecsételni.nd2_5805.jpgnd2_5808.jpgnd2_5830.jpgnd2_5832.jpgnd2_5820.jpg Gibárt és Encs között egy kissé megkopott biciklisúton kell haladni, semmi látványosság nem volt, és a szél is jobban rákezdett. Beérve gyorsan pecsételtünk az autópálya mellett lévő OKT információs táblánál, szerencsére a füzetben pont volt annyi "üres rész" ahova lehetett pecsételni, mivel jelzett helye nem volt az Én kiadásomban.  Megkezdtük a mai napi "emelkedésünket". Encset elhagyva egy nagy mezőn haladtunk át ami telis-tele volt gombákkal... ( csak meg kellene tanulnom melyik az ehető ) Fájdította is a szívemet egy jóóó gombapörkölt gondolata. Visszatekintve a domboldalról még utoljára köszönt a Regéci vár és Zemplén sziluettje. Fancsalra beérve kissé fancsali képet vágtunk, ki azért mert fájlalta a lábát ki, azért mert rájött hogy le fog merülni a GPS-e és nem hozott tartalék akkumulátort... Gyors pecsételés a főúton, ismét egy kis kaptató az öreg présházak mellett. Elhagyva Fancsalt, már nem volt sok hátra, előszőr a főút mellett kellett haladni, majd letértünk a földútra, kisebb csoport jött velünk szemben, és jött az utolsó dombocska, aminek a tetején már megpillantottuk a Baktakéki templomtornyot.nd2_5850.jpgnd2_5837.jpgnd2_5835.jpgnd2_5853.jpgnd2_5854-pano.jpgnd2_5865-pano.jpgnd2_5879.jpg Visszaérve Gyulabácsinál pecsételtünk, kis élménybeszámoló, rengeteg egyedi pecsétet zsebeltünk be, szerencsére az autó is meg volt és a GPS is kibírta szusszal.

Távolság: 24,7 km

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.