Balázs a kéken

"ne vigyél el semmit, csak az emlékeidet és ne hagyj itt semmit csak a lábnyomodat!"

OKT 21 - Mátraháza - Sirok

2023. augusztus 27. 12:54 - balazsakeken

2023 augusztus 26. (szombat)

Autóval Mátraházára mentem és onnan sétáltam át Sirokra. OKT egyik, ha nem a legnehezebb szakasza... és valóban. 7:40-kor indultam el Mátraházáról, Biztos ami biztos mielőtt megkezdtem volna a mászást a Kékes felé még ereszkedtem egy kicsit lefelé. Megkerülve a Tölgyes bércet, elkezdett emelkedni az útvonal. Elhaladtam a Jávoros forrás mellett, ahol hangulatos tűzrakóhely is van kialakítva, esőbeállóval asztalokkal. Sípálya mellet felérve megcsodáltam a panorámát a sípálya tetejéről, majd a frissen lefestett magasságjelző kő mellett elsétálva eszembe jutott Lencsi fotója, amikor megismertem. Szerencsére még nem voltak sokan ilyen "korán". Pecsételtem az OKT oszlopnál, és megkezdtem a hullámvasutazást a Mátra gerincén.

nd2_4698.jpgnd2_4699.jpgnd2_4704.jpgnd2_4706.jpgnd2_4709.jpgnd2_4713.jpg

Egy orrszarvúval is találkoztam :)nd2_4718.jpgnd2_4727.jpgnd2_4729.jpgnd2_4736.jpg Első a Sas kő (856m) volt ahol az I. világháborúban elesett turisták emlékműve mellett sétáltam el, és ahonnan csodálatos panoráma nyílt mindkét irányba, a Mátrai erőműre is, itt egy kicsit elidőztem. Markazi kapuhoz érve, innen ki lehet térni az Ilona völgyi vízeséshez ami az ország legnagyobb természetes vízesése. (Ide még vissza szeretnék jönni, de csapadékosabb időjárásban hogy "látványosabb" legyen). Hármashatár erdészházhoz érve, pecsételtem.

nd2_4753.jpgnd2_4758.jpgnd2_4771.jpgnd2_4773.jpgnd2_4775.jpgnd2_4776-pano.jpgnd2_4789.jpgnd2_4796.jpgnd2_4798.jpgnd2_4800-pano.jpgnd2_4810.jpgnd2_4814.jpgnd2_4816.jpgnd2_4826.jpg Nagyszárhegy (743m) következett, ahol volt egy geoláda is (GCSzaH) Az ide felfelé vezető út elég nehézkes volt a tűző napon, hangulatomnak a kiszáradt fák se tettek jót. Megpihenve a fa árnyékában, vissza tekintve a Kékes tetőre folytattam utamat leereszkedve és felmászva a Cserepes Tető (734m) majd az Oroszlánvár (604m) Domoszlói kapuhoz ereszkedve, megpihentem ettem pár falatot, éreztem hogy kell az energia, pedig a felénél jártam csak. Jött a Jagus tető (620m) itt is volt egy virtuális láda (GCJAGS) Nagy-Zúgó hegy (637m), utána pedig a Szederjes tető (676m) ismét volt egy virtuális geoláda Szederjesvárnál (GCSZVA)

nd2_4830.jpgnd2_4832-pano.jpgnd2_4854.jpgnd2_4858.jpg

Oroszlánvár (604m) Ilyeneket kellett megmászni, a másik oldalról is így nézett ki :)nd2_4862.jpg Kétszer is át kellett mászni az erdészeti kerítésen, az egyiknél még kiskapu is volt, mint választható opció. Leereszkedtem a Jóidő kúthoz, innen viszonylag lankás egyenes út vezetett, ami jól is esett a lábaimnak. Kitérőt tettem a Remete forráshoz (GCMF02) Sajnos ezek a források nem működtek, így nem tudtam pótolni a vízkészletem, igyekeztem beosztani a maradékot. Elhaladtam egy kopjafa mellett, "Ozsvárt Péter (29)" Összeszorult a gyomrom... Miért... Miért történnek ezek... 3 hónapja ugyan úgy várom haza...

nd2_4868.jpgnd2_4873.jpgnd2_4874.jpgnd2_4876.jpgnd2_4881.jpgnd2_4882.jpgGazos kő (507m) következett itt volt a mai nap utolsó geoláda találata (GCGAKO) és itt fogyott el a vizem is. Innen látszódott már Sirok is. Átrád tető (485m) majd hirtelen a Kalapos tető (475m) következett, ahol az órámra pillantottam és vettem észre hogy elment az idő, összeszedtem magam és megindultam hogy elérjem a buszt.nd2_4901.jpgnd2_4885-pano.jpg Lefelé még a Sólyom kút vizében bíztam, de mikor odaértem láttam hogy ez bizony esélytelen, a napokban lévő esőzések elmosták. Kiérve az erdőből, magam mögött hagyva a csodálatos próbára tevő hullámvasutat, pecsételtem a főút mellett lévő OKT oszlopnál. Mély levegőt vettem és neki indultam az aszfalt úton Sirokig.  Gazos kőtől az utolsó 7 kilométerre nem maradt vizem, hőségriadó is volt, nem esett jól a község járdáin sétálni. Ennyire még nem örültem dohányboltnak, a buszt is elértem ami 14:57-kor érkezett és vitt vissza Mátraházára. Leszállva a buszról, megpecsételve a mai napot, ettem egy sajtos tejfölös lángost. 27 km alatt 40.000 lépést mutatott a lépés számlálom... Valóban az egyik legnehezebb szakasz volt, de megérte! 

Távolság: 26.9 km
Eltelt idő: 7 óra 00 perc, amiből 53 perc állásidő
Emelkedés: 1043m
Süllyedés: 1540m
Átlag sebesség:

3.8 km/h

Powered by Wikiloc
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://balazsakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr5718201623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása