Balázs a kéken

"ne vigyél el semmit, csak az emlékeidet és ne hagyj itt semmit csak a lábnyomodat!"

OKT9 Jásd - Bakonykúti

2023. augusztus 05. 21:39 - balazsakeken

2023. augusztus 5.

Autóval Bakonykúti onnan busz  8:33 -> Székesfehérvár 9:30 -> Várpalota 10:20 -> Jásd. Hajnali viharok után ami egész országot érintette, ránézve indulás előtt az időjárás előrejelzésre úgy döntöttem útnak indulok 7 és 17 között nem jelzett esőt, ami be is jött. A Ventusky oldalt ajánlom mindenkinek, elég pontos. Jásdról elindulva a bisztrónál pecsételtem, minden rendben volt, mivel 11-kor sikerült a start, nagyon finom illatok jöttek ki, megfordult a fejemben hogy eszek valamit, de hamar elhessegettem a gondolatot, mert akkor tuti nem mászok fel a hegyre. Így augusztus elején eléggé őszi októberi hangulatom volt. Ködös nyirkos időjárás úgy gondoltam elég sok turistát otthon marasztal. Tévedtem. Elhagyva Jásdot, átkelve egy kis hídon ami alatt megduzzadt patak "csordogált", megkezdtem az emelkedést, a Tési Széchenyi Zsigmond-kilátó felé ahol mai első geoládám (GCTESK) miatt tértem le a kékről, itt belefutottam egy 20 fős csapatba, akik szintén a kilátóhoz mentek, szerencsére a rejtek jóval odébb volt így meg tudtam keresni, bár furcsán néztek hogy eltűntem a semmibe a fák közé, majd vissza jöttem. nd2_3834.jpgnd2_3837.jpgnd2_3840.jpgnd2_3845.jpgnd2_3848.jpgSikeres találat után nem másztam fel a kilátóba mert semmit nem lehetett látni a köd miatt, na és a "tömeg" sem vonzott, így vissza tértem a kékre, és elég hamar be is értem Tés-re onnan pedig a főútvonal mellett haladva Csőszpusztára,ahol a mai nap második pecsétje volt, az Alba Regia Barlangkutató Állomásnál. Sajnos nem volt ott senki így nem tudtam elkérni az egyedi pecsétet. Innen egyenes utam a barlanghoz vezetett ahol a második geoládát (GCAREG) kerestem meg majd megnéztem a barlang bejáratot ami nem a megszokott kinézetű volt, inkább mint egy víznyelő.nd2_3852.jpgnd2_3850.jpgnd2_3853.jpgnd2_3854.jpgnd2_3862.jpg

Visszatérve a kékre a Hamuháznál bezsebeltem egy Közép-Dunántúli Piros bélyegzőt, majd kitérőt tettem a Csikling várhoz (GCSIK). A várból nem sok marad mára, körben azért még ki lehet venni a vizes árkot. Innen egyenesen a mai napom utolsó geoládájához mentem, amin a kéktúra is átvezet a Tűzköves árokhoz (GCSTB). Az ötletes rejtés után megpihentem a nem messze lévő Hosszú-kígyósi erdei szentélynél. "Látod, az erdő folyamatosan azt nyújtja, amiért teremtett: véd, fát ad, oxigént termel, vígasztal, felüdít, jókedvre derít, minden nap megteszi a dolgát. Te is megteszed mindazt, amiért vagy? Gondold végig" nd2_3868.jpgnd2_3864.jpgnd2_3896.jpgnd2_3902.jpgnd2_3904.jpgnd2_3906.jpgnd2_3910.jpg

Elhaladtam egy Bányász emlékmű mellett, korábban itt kastély is volt, szénosztályozó, kisvasút, de ma már semmi nem látszik belőle. Kisgyóni pecsét következett majd nem túl izgalmas menetelés egészen a szántóföldekig, ahol elég sok vad lakmározott, igyekeztem halkan menni, persze így is megriadtak. Az utolsó 4 kilométert a Burok völgy felett tettem meg a kacskaringós, puha fenyőtüskés keskeny úton a fenyvesben. Itt kiugrott elém egy őz kb. 5 méterre, kicsit a szívbajt hozta rám, de most már tudom mit érezhetnek ők mikor Én megjelenek a semmiből :) Találtam egy hatalmas őzlábgombát is. Sajnos nem sok kilátás nyílt a völgyre, de egy két helyen át lehetett látni a fenyvesen. nd2_3914.jpgnd2_3955.jpgnd2_3961.jpgnd2_3965.jpgnd2_3988.jpgnd2_3996.jpgnd2_3995.jpg

 Bakonykúti pecsét előtt 1 kilométerre elkezdett szemeregni az eső így belehúztam. A rendezett barátságos kis faluban sok kis érdekességeket fedezhetünk fel, köztük egy kaput, amin egy vers volt. 17:10-re értem vissza az autóhoz, ezen a szép augusztusi "őszi" napon.nd2_4017.jpgnd2_4018.jpg 

Távolság: 26.9 km
Eltelt idő: 6 óra 6 perc, amiből 41 perc állásidő
Emelkedés: 572 m
Süllyedés: 644 m
Átlag sebesség: 4,4 km/h

 

Powered by Wikiloc
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://balazsakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr5118186859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása