Balázs a kéken

"ne vigyél el semmit, csak az emlékeidet és ne hagyj itt semmit csak a lábnyomodat!"

OKT 9 - Zirc - Jásd

2023. augusztus 13. 19:48 - balazsakeken

 2023. augusztus 13. (vasárnap)

 Autóval Jásdra, onnan busz 11:50 -> Zirc. Vasárnap délutáni "séta".  12:38-kor már a pecsételő helynél voltam a vasútállomáson. Pecsételés után, indultam is a kékre. Rövid kitérőt tettem a Mayer tóhoz, ahol levadásztam a GCMAYR geoládát. Ötletes, merész rejtés volt. Egy darabig kerestem de meglett. Kifelé jövet megállított egy figura, kérdezte mennyire tetszett a tó és környéke, majd pár gondolatot mesélt. XVIII. századi, Zirc környéki papi halastavak egyikének helyén létesült a ma használatos horgásztó, 13 tó volt akkoriban. Vissza felé sétálva látszódott a Zirci apátság templom tornyai. Rátérve a kék jelzésre elhagyva Zircet végig aszfaltos út vezetett a következő faluba, Nagyesztergárba.

nd2_4237.jpgnd2_4242.jpgnd2_4256-pano.jpgnd2_4269.jpgnd2_4273.jpg Áthaladva rajta végre beérkeztem a hűs erdőbe. Rengeteg erdei szeder van már, így megdézsmáltam egy kicsit. Mai napra is jutott dagonya kerülgetés, de azért jóval kevesebb mint pár nappal ezelőtt. Egykori Veimpuszta mellett haladtam el amiből már csak egy talán gazdasági épület falai láthatóak, valamint a temető, amit igyekeznek a környékbeliek karban tartani. Szomorú hogy egy élet után semmi sem marad... persze valahol ez így van rendjén. És akkor jön rá az ember igazán mikor elveszít valakit. Nem a tárgyak, eszközök, pénz, ház, autó, karrier a fontos... nyilván a mai világban szükség van rá, de aki teheti menjen amerre csak tud, erre egyik megoldás a kéktúra... nézzen, lásson szép dolgokat,  mert úgy is csak az emlékek maradnak. ♥ nd2_4279.jpgnd2_4280.jpgnd2_4283.jpgnd2_4297.jpgnd2_4299.jpgElhagyva az elhagyatott falut, a kék jelzés a bozótosba mutatott de szerencsére nem volt akkora mint aminek látszott. Kacskaringós szakasz jött, olyan érzésem volt mint amikor gyerekkoromban a Dunapartot  fedeztem fel. Valahol ezen a szakaszon jött velem szembe a mai nap egyetlen valószínű kéktúrázója. Kiérve az erdőből aszfaltos út vezetett Bakonynána településre, ahol pecsételtem, valamint a közkúton feltöltöttem a kulacsot friss hideg vízzel. Innen egyenes út vezetett a régi Római fürdőhöz, így vasárnap elég felkapott hely, rengeteg ember volt, úgy döntöttem ezt a geoládát el is engedtem, nem volt kedvem hozzá, így is elég embert kerülgettem ezen a részen.nd2_4305.jpgnd2_4307.jpgnd2_4309.jpgnd2_4313.jpgnd2_4323.jpgnd2_4326.jpgnd2_4327.jpgJásd innen már csak 4 kilométerre volt, sok látnivaló már nem maradt egyenesen a célba mentem. Jól szerepelt a cipő, 5 km/h átlag is ezt mutatja, és nem is fáradtam el annyira, igaz nagy szintkülönbség most nem volt. 

 

Távolság: 19.1 km
Eltelt idő: 3 óra 47 perc, amiből 21 perc állásidő
Emelkedés: 338 m
Süllyedés: 396 m
Átlag sebesség:

5 km/h

 

Powered by Wikiloc
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://balazsakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr5318192475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása