Balázs a kéken

"ne vigyél el semmit, csak az emlékeidet és ne hagyj itt semmit csak a lábnyomodat!"

OKT 19 - Cserhátsurány - Becske

2023. június 17. 21:10 - balazsakeken

2023. június 17.

Autóval Becske - 8:51 busz Balassagyarmat buszvégállomás - 10:05 busz Cserhátsurány központ

Igazából elég lett volna Mohora cserháthalápi útelágazásnál leszállni, de mivel ott nem találtam semmi érdemlegest és 1 órát kellett volna várnom a buszra, így a városnézős körutazást választottam. 10:35-kor szálltam le a buszról, rajtam kívül még négyen indultak ebbe az irányba. Gyorsan pecsételtem közben bekapcsoltam a GPS-t és indultam is. Ragyogó napsütéses idő volt de az esőzések nyomai még látszódtak, sőt... itt is volt pár szakasz dagonya. Elhagyva Becskét, bemelegítésnek kisebb emelkedős rész volt, majd ahogy felértem a dombtetőre visszanéztem a falura és bevetettem magamat a vizes gazos ösvénybe.nd2_2375.jpgnd2_2376.jpg

Első ulticélom a Terényi kőszobrok (GCTKOS) geoláda lett volna, ha az a volna nem lett volna, ugyanis annyira magas volt a fű, a gaz, és csúszott minden hogy a felénél inkább visszafordultam, cserébe találkoztam egy csoport szarvassal, kb. 10-12 darab robogott el mellettem, nagy élmény volt, próbáltam képet is készíteni de mivel ki se látszódtam a csalánosból így nem sok mindent lehetett látni.nd2_2381.jpgnd2_2384.jpg

A kitérő után visszatérve a kékre megmászva a következő dombot, már Terény felé ereszkedtem a frissen kijelölt új kék jelzésen, mert a GPS szerint más fele kellett volna menni, követtem az jelzéseket a csalánoson keresztül... Terényre beérve csodálatos parasztházak fogadtak, egy kettő sajnos már elhagyatott volt, de így is úgy is gyönyörűek voltak. Beérve a faluban éppen delet harangoztak a templomnál pedig éppen virágot locsolt egy hölgy és segítőkészen kinyitotta nekem, így be tudtam menni. Tovább haladva a búza mezők mellett egyre közelebb és közelebb jött a napom csúcspontja, Szanda vára. nd2_2410.jpg

Szandaváraljánál pecsételtem, gyorsan indultam is felfelé ugyanis a helyi étteremből olyan hangosan szólt vendégcsalogató pánsípos "zene" hogy kilométerekkel arrébb is lehetett hallani, szörnyű volt, szegény ott lakók... Mária forrás felé vettem az irányt, a mai nap második geoládája (GCSF02) amit sikeresen meg is találtam, igaz beköltöztek a hangyák a doboz mellé. Forrástól egyenesen a várhoz mentem, felérve a csodás panoráma mellett elég sok ember fogadott, egy félreeső helyen megebédeltem, mire befejeztem szerencsére már csak Én voltam. GCSZAN láda logolása és a kékre visszatérve megkezdtem az ereszkedést Becske felé. A semmiből jött elő egy őrült quad-os, nem is értem mit keresett arra, egy turistaúton és még Ő nézett csodálkozva hogy alig akartam félre állni... Becske előtt kitértem a Cserhát forrásai nevezetű ládához (GCSF03) ahol meg szerettem volna tölteni a kulacsomat friss forrásvízzel de szerencsémre benéztem a forrás felett lévő épületbe ami tele volt denevérrel. Denevér ürülékes vizet inkább kihagytam. 2-3 kilométer és már az autónál is voltam. A mai dzsungelharc ellenére szépen leégett a karom és a nyakam :)

 

 

Távolság: 18.6 km
Eltelt idő: 4 óra 53 perc, amiből 45 perc állásidő
Emelkedés: 703 m
Süllyedés: 643 m
Átlag sebesség: 3,8 km/h

 

 

Powered by Wikiloc
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://balazsakeken.blog.hu/api/trackback/id/tr3518148342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása